Αρχικά, θα υπενθυμίσω ότι οι πτώσεις είναι (δυστυχώς) "μέσα στο πρόγραμμα" και η συγκεκριμένη δεν ήταν η πρώτη που συνέβη στην παρέα. Ο Μάνος και ο Περικλής έχουν πέσει (με αποτέλεσμα κάταγμα και στις δυο περιπτώσεις). Ο υπογράφων, έπεσα (στο brevet της Θήβας) με τον ίδιο περίπου τρόπο που έπεσε ο Λευτέρης προχθές, και "κατάφερα" ένα ρογμώδες κάταγμα.
Επομένως, πάντα θα είμαστε προσεκτικοί και πάντα θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για την ασφάλειά μας, με σκοπό να ελαχιστοποιήσουμε το ρίσκο. Να το μηδενίσουμε (το ρίσκο) δεν γίνεται.
Επίσης, διευκρινίζω: Γράφω τα παρακάτω όχι γιατί θεωρώ τον εαυτό μου έμπειρο ή τον καταλληλότερο για αυτή τη δουλειά. Τα γράφω για να καταγράψω ό,τι έχω μάθει μέχρι σήμερα, για να προκαλέσω συζήτηση και συνεισφορά από όλους και επειδή έχω την ευθύνη της διαχείρισης αυτού του blog!
Ρυθμός
Η περίοδος Νοέμβριος - Φεβρουάριος είναι (τουλάχιστον για τους περισσότερους), περίοδος "Transition" - "Preparation" - "Base". Η προπονητική συμβουλή για αυτές τις περιόδους είναι να χτιστεί (μεταξύ άλλων) η αερόβια βάση, δουλεύοντας στη Ζώνη 2 (Καρδιακής Συχνότητας - ΚΣ). Προφανώς η ΚΣ - Ζώνη 2 του καθενός είναι διαφορετική. Αλλά αυτό δεν έχει σημασία για τη λειτουργία του group (των Ble ή οποιουδήποτε άλλου group).
Αυτό που έχει σημασία είναι η "αποτελεσματικότητα" (δηλ. τα Watt που παράγει κανείς στη συγκεκριμένη Ζώνη). Επομένως, αν εγώ και ο Λευτέρης (παράδειγμα) βγούμε παρέα για προπόνηση, όταν αυτός θα είναι στη Ζώνη 2 θα παράγει τα Watt που παράγω εγώ στη Ζώνη 4 (μπορεί και στην 5!). Επομένως, στο παράδειγμά μας θα πρέπει να συμβεί ένα από τα παρακάτω:
- Ο Λευτέρης θα πρέπει να "σβήσει" (τελείως) τη μηχανή, για να πάει με τα Watt που μπορώ εγώ να βγάλω στη Ζώνη 2.
- Εγώ θα πρέπει να αποφασίσω ότι η συγκεκριμένη προπόνηση ΔΕΝ θα είναι ό,τι είχα προγραμματίσει (δηλ. αερόβια αντοχή), αλλά αντ' αυτού είναι αναερόβιας αντοχής (Ζώνη 4 - 5!)
- Θα πρέπει να χαιρετηθούμε και να πάρει ο καθένας το δρόμο του!
Είναι λοιπόν προφανές, ότι οποιαδήποτε τέτοια βόλτα/προπόνηση, για να πραγματοποιηθεί, χρειάζεται υποχωρήσεις και συμβιβασμούς. Ο καθένας (μας) αποφασίζει αν η καλή παρέα, τα πειράγματα και οι χαρούμενες φάτσες, αξίζουν μια μικρή ή μεγαλύτερη υποχώρηση σε ό,τι αφορά το προπονητικό πρόγραμμα (του) της συγκεκριμένης μέρας.
Ασφάλεια
Group των 20 και 30 ατόμων ΔΕΝ θεωρούνται μεγάλα. Το "θέμα" προκύπτει όταν η εμπειρία μέσα στο group δεν είναι αρκετή ώστε να εξασφαλίσει την ασφαλή (και συμπαγή) μετακίνηση με κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα. Κατεβαίνοντας προς το Ribas (εκεί που έπεσε ο Λευτέρης) η ταχύτητα του group (πρέπει να) ήταν 35 - 40 km/h. Σε αυτή την ταχύτητα (επειδή όπως σωστά έγραψε ο Παναγιώτης κανείς δεν έμαθε ποδήλατο από τα γενοφάσκια του), μπορεί κάποιος να μην αισθάνεται άνετα και ασφαλής μέσα στο group. Αυτό είναι φυσιολογικό. Το "κακό" είναι ότι όσο πιο νευρικός αισθάνεται κάποιος, τόσο πιο νευρικές είναι και οι αντιδράσεις του...
Δεν θα επανέλθω στο θέμα "φρενάρισμα" και "κίνηση μέσα στο group". Έχει συζητηθεί σε προηγούμενα post/σχόλια και καλύπτεται (σε ένα βαθμό) και στην ενότητα "Οδηγίες προς ναυτιλλομένους" σε αυτό εδώ το blog. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω, είναι ότι ο καθένας μας θα ωφεληθεί, αν "χωνέψει" ότι δεν τα ξέρει όλα και έχει τα αυτιά του και τα μάτια του ανοιχτά, για να μαθαίνει από τους εμπειρότερους (παρατηρήστε πώς "κολλάω" όσο πιο κοντά μπορώ, στο Λευτέρη, το Σήφη, τον Παναγιώτη, το Βαγγέλη, όταν έχω ευκαιρία, και θα καταλάβετε τι εννοώ).
Οργάνωση
Μια καλή ιδέα, είναι να καθιερωθεί η εκκίνηση (την ίδια ώρα και από το ίδιο σημείο) δυο διαφορετικών group. Καθένας θα διαλέγει σε πιο από τα δύο group θα μείνει με βάση ΟΧΙ τη δυναμικότητά του, αλλά με βάση την πρόθεσή του (δηλ. το προπονητικό του πλάνο) για τη συγκεκριμένη μέρα. Εφόσον η διαδρομή είναι δεδομένη, μπορεί κάποιος εύκολα να υπολογίσει αν θέλει να πάει π.χ. με μ.ω.τ. 27 km/h ή με μ.ω.τ. 31 km/h.
Προφανώς, για να λειτουργήσει κάτι τέτοιο, είναι απαραίτητο να είναι πολλά τα άτομα που θα μαζευτούν στις 19:00 στο Ble και να χωρίζονται (χονδρικά) σε δυο ομάδες. Παρόλο που τις τελευταίες φορές, η συμμετοχή είναι εντυπωσιακή (20 - 30 ποδήλατα) και επομένως κάτι τέτοιο θα ήταν εύκολο να γίνει, υπενθυμίζω ότι δεν είναι πάντα έτσι (έχω βγει Τετάρτες με άλλα 3 - 5 ποδήλατα).
Η πρόταση λοιπόν (αφού όμως κάποιος διαβάσει και σχολιάσει όσα γράφω πιο πάνω) είναι ότι θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε να "σπάσουμε" την προπόνηση της επόμενης Τετάρτης σε δυο group με τις μ.ω.τ (περίπου) που ανέφερα πιο πάνω:
Ble/Group A (αναχώρηση 7:10) : Ble - Saronida/Anavyssos, avg. ~27 km/h
Ble/Group B (αναχώρηση 7:05) : Ble - Anavyssos, avg. ~31km/h
Δεν ξέρω, αν μπορεί να λειτουργήσει το πλάνο, αλλά μπορούμε να το δοκιμάσουμε (και να κερδίσουμε σχετική εμπειρία από τη δοκιμή). Μια μελλοντική βελτίωση θα ήταν ίσως να βρεθεί κάποιος τρόπος να ενώνονται τα δυο group στο τέλος (π.χ. στη Βάρκιζα;). Ίσως με αυστηρό προγραμματισμό (και με την υπόθεση ότι δεν έχουμε απρόοπτα) να μπορεί να γίνει.
Περιμένω εποικοδομητικά σχόλια!
Όταν οι αθλητές έχουν στόχο την ζώνη 2 είναι εύκολο να πηγαίνουμε γκρουπ . Οι πιο γυμνασμένοι πάνε μπροστά και κόβουν τον αέρα . Οι λιγότερο γυμνασμένοι προσπαθούν να κρατηθούν στην ζώνη 2 κάνοντας οικονομία δυνάμεων πίσω . Αυτοί που πιέζονται για να κρατηθούν στο γκρουπ δεν είναι ακόμα σε φάση να ασχολούνται με ζώνες και να τηρούν προπονητικές περιόδους . Είναι καλύτερα για αυτούς να κυνηγάνε λίγο να ανέβουν επίπεδο . Άλλωστε για τους ποδηλάτες των 1-2 προπονήσεων την εβδομάδα δεν συντρέχει φόβος υπερπροπόνησης . Τα λέω εξ ιδίας πείρας γιατί πέρσι έδινα μάχες να κρατηθώ στο γκρουπ και αυτό με ανέβασε . Φέτος πλέον μπορώ να αναπαύομαι στην ζώνη δύο αυτόν τον καιρό και να απολαμβάνω την βόλτα με την παρέα ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν κάποιοι αρχίσουν την προετοιμασία για αγώνες τότε απλά σπάει το γκρουπ ή συμμετέχουν τις ημέρες χαλαρώματος .
προτείνω διατήρηση του γκρουπ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια καλή ιδέα είναι όσοι δεν αισθάνονται καλά ή δεν έχουν διάθεση να ακολουθούν μέχρι Σαρωνίδα και να επιστρέφουν από εκεί . Αν τύχει και είναι κάποιος μόνος του που δεν μπορεί δεν νομίζω ότι κάποιος από εμάς θα έχει πρόβλημα να τον συνοδεύσει στην επιστροφή .
Πολύ καλή η ανάλυση (όπως πάντα) του Φραγκίσκου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω με yellowbird και συμπληρώνω σαν σκέψη ότι η δημιουργία δύο ταχυτήτων γκρουπ θα εντείνει τον άτυπο υποβόσκοντα ανταγωνισμό (με τη καλή έννοια) που έτσι κι αλλιώς λίγο ή πολύ όλους μας ''βασανίζει''...
Σίγουρα θα δημιουργηθεί η τάση στους ποδηλάτες που ανήκουν προπονητικά στο γκρουπ 1 να ακολουθήσουν το γκρουπ 2 (το οποίο λογικά),θα γκαζώσει παραπάνω από τη προβλεπόμενη μέση ταχύτητα αφού άνετα το μπορεί...
Προτείνω λοιπόν τη συνέχιση της ροής του γκρουπ ως έχει, με σεβασμό στους κανόνες καλής κυρίως και δευτερευόντως δυνατής ποδηλασίας,ώστε να μεγιστοποιήσουμε το βαθμό απόλαυσης που είναι και το ζητούμενο.
Για τους ποδηλάτες που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ακολουθήσουν το γκρουπ είναι καλό να δημιουργήσουν ένα άτυπο γκρουπ το οποίο να ακολουθεί.
Αλλά το ξαναλέω:ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΓΚΡΟΥΠ και όχι σκορποχώρι απογοητευμένων.
Το γκρουπάρισμα θέλει πρωτοβουλία, προτροπή και διάθεση αλληλεγγύης.
Τέλος κάνω το σχόλιο που έχω πάντα στο μυαλό μου:
Καλός ποδηλάτης είναι αυτός που κυρίως σέβεται και σκέφτεται το συναθλητή του (η δύναμη,εμπειρία, φυσική κατάσταση κλπ,κλπ, σεβαστά, αλλά σε δεύτερη μοίρα.)
Άσχετη παρένθεση: Οι Ble μπλούζες παραλήφθηκαν. Επικοινωνήστε μαζί μου... Για οτιδήποτε σχετικό, βάλτε σχόλιο στο σχετικό post
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://brevetolatres.blogspot.com/2011/09/ble.html
(όχι εδώ, για να μην "χαλάσουμε" τη συζήτηση)
Συνεχίστε τα (πολύ εποικοδομητικά μέχρι τώρα) σχόλια επί του θέματος...
Η ιδέα των δυο group είναι σωστή αλλά δυσκολα θα πετύχει για πάνω από δυο προπονήσεις γιατί από τους 30 οι 25 θα θέλουν να είναι στο Group 2 άσχετα σε ποια ΚΣ μπορεί να είναι αλλοι γιατί δεν θα θέλουν να είναι στο (αργό) group1 αλλοι γιατί η παρέα τους είναι στο αλλο group και αλλοι γιατί θέλουν να δυναμώσουν. Κάτι όμως πρέπει να κάνουμε... Μήπως να ανοίξουμε τις αποστάσεις; Πείτε και άλλες ιδέες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ γνώμη μου είναι να παραμείνουμε στο ένα group προσφέρει μεγαλύτερη ασφαλεια και μας κάνει όλους καλύτερους
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξ αλλού ο σκοπός ήταν μεσα απο τις βολτονησεις τις Τεταρτες να έρχεται όλο και περισσότερος κόσμος
Όχι τώρα που ήρθαν να τους βάλουμε εμμέσως σε δεύτερο group και τους επόμενους σε ένα τρίτο
Δεν είμαστε (ακόμα) αγωνιστική ομάδα για να αποκλείσουμε άλλους ποδηλατες που θα ήθελαν να ακολουθήσουν τις βόλτες μας
Μη ξεχνάτε ότι πλέον διαβάζουν πολλοί περισσότεροι απο όσους γράφουν και δεν θα πρέπει να τους φοβιζουμε..
Συμφωνώ με τον Περικλή. Πρέπει να μείνουμε ένα γκρουπ για χίλιους λόγους. Εγώ απλά πρότεινα να ανοίξουμε σε δύο ή τρία κομμάτια με απόσταση μεταξύ τους 5-7 μέτρα για λόγους ασφάλειας και μόνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ διαχωρισμός μεταξύ αργών και γρήγορων δεν με βρίσκει σύμφωνο σε καμία περίπτωση γιατί εκτιμώ ότι το πράγμα θα οδηγηθεί αλλού με αποτέλεσμα να χαλάσει η παρέα...
Αγαπητοί φίλοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήβλέπω πως η πρόταση μου εχει ριξει λάδι στη φωτιά αλλα μάλλον συνθηκολογώ βλέποντας την πρόταση για αποστάσεις μέσα σε ένα πελοτόν πιό προσαρμοσμενη στο στυλ των μπλεδων.
Ωστόσο θα ήθελα να κάνω και ενα κοινωνικο σχόλιο το οποιο μαλλον με χαροποιεί:
Στην πλειοψηφία του το πελοτον απαρτιζεται απο ποδηλατες γυρω στα σαραντα με δουλειες και ενα καρο εγνοιες. Το γεγονος οτι βρισκουμε τον χρονο να ασχολιομαστε με μπρακε, πελοτον, και συμπαρομαρτυρουντα ειναι δειγμα του οτι παρα τα χρονακια μας ειμαστε ακομα ζωντανοι αρνουμενοι να συμβιβαστουμε με την λογικη του καναπε και της παραιτησης που διακατεχει την πλειοψηφία των συνομιλίκων μας.
Αρα μια χαρα ειμαστε, κι αν υπάρχουν διαφωνίες δειγμα υγείας είναι.
Vive les Bleus
Ο μεταλλωρύχος
ΥΣ Εχασα το password to greekminers οπότε μπαίνω σαν ioannis.
Καλησπέρα σε όλους! Θα ήθελα και εγώ να καταθέσω την άποψη μου σχετικά με το θέμα που έχει δημιουργηθεί. Έχω ακολουθήσει σχεδόν το 90% των εξορμήσεων της Τετάρτης. Τις περισσότερες φορές ο πυρήνας του group είναι ο ίδιος και απαρτίζεται από περίπου 12-18 ποδήλατα. Εγώ αυτούς γνώρισα και αυτούς ξέρω. Στην πλειοψηφία των προπονήσεων δεν υπήρχε ποτέ παράπονο για τον ρυθμό αφού αυτός καθοριζόταν από τα έμπειρα μέλη της παρέας και πάντα με επίγνωση του ποιοι ακολουθούν. Εγώ αυτούς τους ανθρώπους τους σέβομαι και τους ακούω. Έχω μάθει στην ζωή μου ότι όταν ανήκεις σε μια ομάδα ανθρώπων την οποία μάλιστα και βρήκες έτοιμη, οφείλεις να υπ ακούς στους κανόνες της είτε αυτοί είναι ασφαλείας, είτε κίνησης του group κτλ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο group είναι ανοικτό για όλους άλλα με τους κανόνες του group, όχι τους κανόνες του εκάστοτε ποδηλάτη που βρέθηκε για μια τετάρτη μαζί μας και είναι στην κορυφή. Αν θέλει ας πηγαίνει και με 40 άλλα μόνος του! Δεν είμαι υποχρεωμένος να ακολουθώ τον ρυθμό του άλλα αυτός να ακολουθεί το ρυθμό του group. To group θα πρέπει να είναι ένα γιατί Έχει τουριστικό χαρακτήρα. Είμαστε club και όχι αθλητική ομάδα. Ο ρυθμός θα πρέπει να είναι χαλαρός.
Εγώ προτείνω οι νέοι ποδηλάτες, οι ποδηλάτες που έρχονται σπάνια μαζί μας, οι ποδηλάτες που δεν αποτελούν τον κορμό του group, οι ποδηλάτες που δεν ακούν τον "ρυθμό" του group, να κάθονται στην ουρά
και να ακολουθούν τον ρυθμό μας και όχι στην κορυφή και να ακολουθούμε το ρυθμό τους. Και ο Evans να έρθει πίσω θα κάτσει!!!! :D.
ΥΓ. Σήμερα το πρωί με σύμμαχο το Merckx έσπασα το προσωπικό ρεκόρ μου ανάβασης Υμηττού. Το χρονόμετρο σταμάτησε στα 40΄ και 30"!!! Το πέρασμα στα 5χλμ έγινε σε 18΄ και 15". Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 46'00". :D :D :D
Τίμιος ο George. To 99% θα ετρωγε 40 δευτερα δηλωνοντας 39 50. Ευγε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερα είχα την ευκαιρία να κουβεντιάσω με το Λευτέρη. Θα μείνει για μερικές μέρες εκτός ποδηλάτου. Έχει μια μερική ρήξη τένοντα η οποία θα αυτο-ιαθεί με ξεκούραση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ό,τι αφορά την κίνηση του group, είναι και δική του γνώμη ότι το group πρέπει να μείνει ένα, ενωμένο, με τους πιο δυνατούς να τραβάνε περισσότερο.
Αφήνω μια-δυο μέρες, να συγκεντρωθούν κι άλλες απόψεις και θα επανέλθω να "συγκεντρώσω" τις απόψεις / προτάσεις.
Φίλε Λευτέρη περαστικά !!! Εύχομαι να επιστρέψεις το συντομότερο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήGeorge Smile of the Child κοιτα μήνυμα που μου ήρθε για να σου το διαβιβάσω
ΑπάντησηΔιαγραφή"Hi John,
after a really tough period, especially during the TdF, I would be glad to join the famous Ble Cycling Club,for a night training in the Athens Coast Boulevard.
Please ask your friends if they accept me in the rear of their group.
See you
Cadel
Είναι (νομίζω) από αυτές τις περιπτώσεις που η δύναμη και η αξία του μέσου (του blog εν προκειμένω) είναι αυταπόδεικτη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά από την πολύ εποικοδομητική συνεισφορά λοιπόν, καταλήγουμε:
1. Διατήρηση ΕΝΟΣ γκρουπ.
2. Πειθαρχία στο ρυθμό από τους εκάστοτε επικεφαλής του group, ΚΥΡΙΩΣ στις ανηφόρες (αυτό σημαίνει ότι μειώνουμε ταχύτητα στην ανηφόρα - κρατάμε σταθερά Watt/RPE).
3. Δημιουργία μικρών ζωνών ασφαλείας (3-4 μέτρα) μεταξύ "υπο-ομάδων" όταν το group μεγαλώνει πολύ.
4. Αν κάποιοι θέλουν να αποσπαστούν και να διατηρήσουν πιο χαλαρό ρυθμό, το κάνουν οργανωμένα, σε ομάδα.
Τέλος, έχουμε όλοι το νου μας, αν εμφανιστεί κανένας μυστήριος με όνομα Cadel, Mark, Fabian κλπ. να τον βάλουμε πίσω και να του δώσουμε σαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει!
Θα συνεχίσουμε να (προσπαθούμε να) καθορίζουμε τον επιθυμητό ρυθμό, ανάλογα με την (προπονητική / αγωνιστική) περίοδο.
:D :D καλά μιλάμε έριξα πολύ γέλιο!!! Ioannis αυτό ακριβώς δεν θέλω να χαθεί... Είμαστε παρέα πάνω από όλα και κάνουμε την πλάκα μας! θα ήθελα επίσης να αναφέρω ότι οι απόψεις που εξέφρασα είναι καθαρά προσωπικές. Σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι αυτή είναι η στάση του club. Αν τα παιδιά αποφασίσουν κάτι άλλο οφείλω να το σεβαστώ και να συμμορφωθώ με τις οδηγίες τους αφού θέλω να είμαι κομμάτι του, ανεξάρτητα αν σε κάποια κομμάτια θα διαφωνώ.
ΑπάντησηΔιαγραφή