Οδηγίες προς ναυτιλλομένους

Τελευταία ενημέρωση - Δεκέμβριος 2011

Η παρέα έχει γίνει δημοφιλής, και έχουμε συχνά νέα μέλη. Αυτό είναι όμορφο και θέλουμε να το διατηρήσουμε. Ταυτόχρονα, θέλουμε να διατηρήσουμε την ασφάλεια και την απόλαυση για όλους.
Σε συνέχεια και κάποιων πρόσφατων "ατυχών" περιστατικών  καταγράφουμε εδώ μερικές ΟΔΗΓΙΕΣ και συμβουλές.  Οι ΟΔΗΓΙΕΣ αφορούν όλους. Οι συμβουλές απευθύνονται (κυρίως) σε πιο καινούρια μέλη, στους λιγότερους έμπειρους.

Εκκίνηση
  1. ΟΔΗΓΙΑ: Η ώρα εκκίνησης είναι αυστηρή. Έχει καθιερωθεί να αφήνουμε 4 ή το πολύ 5 λεπτά πέραν της συμφωνημένης, αλλά μην υπολογίζετε σε αυτά. 
  2. Συμβουλή: Αν δεν προλαβαίνετε να είστε στο σημείο εκκίνησης την ώρα που πρέπει, μπορείτε:
    1. Αν έρχεστε με αυτοκίνητο να πάτε κάπου παρακάτω στη διαδρομή με το αυτοκίνητο και να ανεβείτε στο τρένο από εκεί.
    2. Αν έρχεστε με το ποδήλατο να κάνετε μια γερή αναερόβια προπόνηση και να μας φτάσετε (πάμε αργά στην αρχή, στο ζέσταμα).
  3. ΟΔΗΓΙΑ: Η εκκίνηση γίνεται σε ομάδες των 10 περίπου (δηλ. 2 x 5). Η απόσταση ανάμεσα σε κάθε δεκάδα παραμένει σταθερή γύρω στα 20 - 30 μέτρα για όλη τη διάρκεια του ζεστάματος. Με εκκίνηση από το Ble, το ζέσταμα ολοκληρώνεται στο Vive Mar. Οι καινούριοι της παρέας (1η και 2η φορά) παρακαλούνται να μπαίνουν στην τελευταία δυάδα οποιασδήποτε ομάδας, εκτός από την τελευταία ομάδα
Ασφάλεια
  1. ΟΔΗΓΙΑ: Στις νυχτερινές, φέρτε φωτάκια (μπρος-πίσω) και ανακλαστικό γιλέκο. Ούτε εμένα μου αρέσω με το πορτοκαλί ή κιτρινο-πράσινο γιλεκάκι πάνω από τα ακριβά και ωραία ποδηλατικά μου ρούχα, αλλά προτιμώ να  φαίνομαι! Πιστέψτε με, όλα αυτές οι ανακλαστικές διακοσμήσεις πάνω στα ποδηλατικά ρούχα δεν πιάνουν μία, μπροστά στις φαρδιές ανακλαστικές λωρίδες του γιλέκου!
  2. ΟΔΗΓΙΑ: Τα φώτα (μπρος και πίσω) πρέπει να είναι ΣΤΑΘΕΡΑ αναμμένα (και όχι σε flash mode). Αλλιώς τα μάτια των πίσω στο group βλέπουν πουλάκια μετά από λίγο...
  3. ΟΔΗΓΙΑ: Σχετικά με το κράνος: Μεγάλα παιδιά είμαστε, ο καθένας αποφασίζει για τον εαυτό του. Έχει προταθεί να μην δεχόμαστε καν κάποιον που δε φοράει κράνος, αλλά - προς το παρόν - προτιμούμε να μείνουμε στην ελευθερία επιλογής του καθενός. 
  4. Συμβουλή: Κάποιοι (όχι απαραίτητα οι πιο έμπειροι ποδηλάτες, αλλά σίγουρα "εντεταλμένοι" θα κάνουν (αν χρειαστεί) τους χωροφύλακες. Δεν τους αρέσει καθόλου αυτός ο ρόλος, αλλά αν κριθεί απαραίτητο θα τον αναλάβουν. Παρακαλούμε να εισακούονται οι (πάντα ευγενικές) παροτρύνσεις τους από όλους. 
Κίνηση σε group
  1. ΟΔΗΓΙΑ: Σταματάμε στα κόκκινα φανάρια. Σε όλα. Και στα πεζο-φάναρα. Ξεκινάμε ΜΟΝΟ όταν ανάψει πράσινο. ΟΧΙ νωρίτερα. Αν είναι  εφικτό, οι "μηχανοδηγοί" προσπαθούν να "συγχρονίσουν" το πέρασμα του γκρουπ με το άναμμα του πράσινου (επιβραδύνοντας ΛΙΓΟ, αρκετά πριν). Αν αυτό δεν είναι εφικτό, σταματάμε. Νομίζω δεν μπορώ να το πω πιο απλά... Αν κάποιος δεν συμφωνεί, παρακαλείται να μην μπαίνει καθόλου στο γκρουπ γιατί δημιουργεί αναστάτωση και μπέρδεμα στους υπόλοιπους. Μπορεί να φύγει μόνος του και να κάνει την προπόνησή του μόνος του. Συγνώμη, αλλά η "κατά-περίπτωση" διαχείριση ("έλα, πάμε, δεν περνάει κανείς" κλπ.) απλώς δεν παίζει (μπερδεύει τα πράγματα ακόμα περισσότερο, δημιουργεί σύγχυση και αίσθημα ανασφάλειας, και είναι και παράβαση του ΚΟΚ).  
  2. ΟΔΗΓΙΑ: Μετά το Vive Mar (που η κίνηση των αυτοκινήτων μειώνεται, τα φανάρια είναι λιγότερα και το οδόστρωμα καλύτερο), οι ομάδες που αναφέρθηκαν στην αρχή, ενώνονται σε ένα γκρουπ
  3. ΟΔΗΓΙΑ: Κινούμαστε συνήθως σε διπλό στοίχο (σε στενούς επαρχιακούς δρόμους, κάποιος θα φωνάξει "μονή σειρά" ή "μονό στοίχο" αν αρχίσουν και μας "ξυρίζουν" διερχόμενα αυτοκίνητα). 
  4. Συμβουλή: Όποιοι είναι μπροστά
    1. Κάνουν πετάλι ΣΥΝΕΧΕΙΑ (ΚΑΙ στις κατηφόρες!). 
    2. Δείχνουν τις λακκούβες!
    3. Κρατάνε το ρυθμό σταθερό. Το ΡΥΘΜΟ, όχι την ταχύτητα (άλλη ταχύτητα έχουμε ανεβαίνοντας τα Λιμανάκια κι άλλη στις κατηφόρες). Ένας απλός τρόπος είναι να παρακολουθούν τους σφυγμούς τους. 
    4. Μένουν ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ. Η μπροστινή τους ρόδα είναι στην ίδια ευθεία με του διπλανού τους. 
    5. Αποφεύγουν να τρώνε και να πίνουν (περιμένουν να πάνε πίσω)
    6. Ο ρυθμός τους (ο σταθερός) θα πρέπει να είναι ΣΑΝ να πρόκειται να μείνουν μπροστά και να "τραβάνε" για καμιά 50αριά χλμ.! Δεν πάνε "δίχως αύριο"! 
    7. Μετά από 5 - 10 λεπτά "αλλάζουμε". Αυτό σημαίνει:
      • Ο "μπροστά αριστερά", επιταχύνει ελαφρά και μπαίνει δεξιά (μπροστά από τον - μέχρι πριν από λίγο - διπλανό του)
      • Μόλις γίνει αυτό, και οι δύο τους αφήνουν τα πόδια τους (σταματάνε το πετάλι).
      • Οι επόμενοι (2ο ζευγάρι) ΔΕΝ επιταχύνουν. Απλά συνεχίζουν με τον ίδιο ρυθμό. 
      • Οι δύο που ήταν μπροστά, "πέφτουν" τελευταίοι στο group, "οπισθοχωρώντας" από τη δεξιά πλευρά του group.
  5. Συμβουλή: Όλοι μέσα στο group
    1. ΔΕΝ κάνουν απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή ρυθμού (ακόμα κι όταν θέλουν να σηκωθούν σε ορθοπέταλο, πρέπει να κάνουν σχετικό σινιάλο πίσω τους ΠΡΙΝ σηκωθούν). Οποιαδήποτε τέτοια αλλαγή:
      • Σπάει τη συνοχή του group.
      • Είναι πιθανή πηγή ατυχήματος / πτώσης για πολλούς 
    2. Κρατάνε μικρή απόσταση από τη μπροστινή ρόδα τους.
    3. Μιλάνε με όποιον έχουν δίπλα τους ΧΩΡΙΣ να τον κοιτάνε. Κοιτάνε μόνο μπροστά, και μάλιστα, ένα δυο ποδήλατα πιο μπροστά από τον μπροστινό τους (μην καρφώνετε το βλέμμα σας στη ρόδα ή την πλάτη του μπροστινού σας!). 
    4. Για να κοιτάξουν πίσω, ακουμπάνε με το ένα χέρι τους τον ώμο του διπλανού τους και κρατιούνται από εκεί. (Αυτό ΔΕΝ έκανα στη Θήβα και θυμάστε τη συνέχεια...)
    5. Ελέγχουν συχνά ότι πίσω τους ΔΕΝ έχει σπάσει το group (δηλαδή ότι υπάρχει κάποιος στη ρόδα τους - εκτός φυσικά αν είναι οι τελευταίοι). Αν όλοι εφαρμόζουμε το (2) και αυτό εδώ (5), τότε το group δεν σπάει με τίποτε. Αν διαπιστώσουν ότι πίσω τους υπάρχει κενό, σημαίνει ότι κάποιος προσπαθεί να εφαρμόσει το (2), αλλά για κάποιο λόγο δεν μπορεί... Επομένως λένε στον μπροστινό τους (κι αυτός στον δικό του μπροστινό κ.ο.κ. να "κόψει" ΛΙΓΟ.
    6. Τα μηνύματα (είτε είναι χειρονομίες είτε είναι λεκτικά) πρέπει να μεταδίδονται σε όλο το group. Αυτό σημαίνει π.χ. ότι φωνάζουμε κάτι για να το ακούσουν τουλάχιστον μια - δυο σειρές πίσω μας και όποιος το ακούσει το "αναμεταδίδει" με τον ίδιο τρόπο στους πιο πίσω. Μην "σπάτε" την αλυσίδα. Μεταδώστε το μήνυμα. (Το ίδιο προφανώς ισχύει για τα σήματα με τα χέρια για εμπόδια, αλλά και για μηνύματα για αναγκαστική στάση λόγω φουίτ κλπ.)
Υπάρχουν και πολλά άλλα, περισσότερο ή λιγότερο σημαντικά, αλλά ας μείνουμε προς το παρόν σε αυτά! Πιθανότατα θα συμπληρωθεί το παρόν, στην πορεία! 

6 σχόλια:

  1. Τα είπες τέλεια Φραγκίσκε.

    Από την εμπειρία μου σαν μπρεβετάς και κοντρολιέρης να πω πως τα αντανακλαστικά γιλέκα φαίνονται πολλές φορές από χιλιόμετρο. Και όσο καλό και να είναι το φωτάκι, ΠΑΝΤΑ τα γιλέκο φαίνεται από πιο μακριά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θέλω να συμμετάσχω, αλλά δεν ξέρω από ξεκινάτε. Ενημερώστε ρε παιδιά σας παρακαλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Κώστα! Όταν διαβάζεις ότι το ραντεβού είναι στο Ble, αυτό σημαίνει:
      Εκεί που συναντάει η Λεωφ. Αλίμου την Παραλιακή (Ποσειδώνος). Στο ρεύμα προς Γλυφάδα (επί της Ποσειδώνος) υπάρχουν δυο (η μια δίπλα στην άλλη) στάσεις λεωφορείων. Στη 2η από αυτές όπως κινούνται τα αυτοκίνητα προς Γλυφάδα) θα μας δεις!

      Αν το ραντεβού είναι π.χ. στις 19:00, σημείωσε ότι 19:05 το αργότερο έχουμε ξεκινήσει (πρέπει να "πατήσεις" για να μας προλάβεις :-) ). Οπότε καλύτερα να είσαι 18:55 εκεί!

      (Πίσω από τις στάσεις - προς τη θάλασσα, θα δεις και τη μεγάλη πινακίδα του μαγαζιού (Ble) που αποτέλεσε την "έμπνευση" για το όνομά μας).

      Σε περιμένουμε!

      Διαγραφή
    2. Εγινε παίδες, 99,9% θα είμαι αύριο πρωί εκεί. Το 0,1% θα εξαρτηθεί από την Σαββατιάτικη νυχτερινή έξοδο… Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
    3. Παιδιά θέλω και εγώ να συμμετέχω το κακό είναι ότι έχω καλό κουράγιο αλλά όχι παπούτσια ποδηλατικό, είναι θέμα αυτό...??

      Διαγραφή
    4. Τα παπούτσια δεν είναι απαραίτητα.

      Διαγραφή